Le projet


  • Longueur : 11,2 km.
  • 18 stations voyageurs.
  • Coût d’investissement global : 228 M€ dont 118 M€ sous maîtrise d’ouvrage RATP.
  • Les principales caractéristiques du projet sous l’angle de la gestion calendaire étaient le nombre (6) de maîtres d’ouvrages aménageurs de la plate-forme, sous l’égide de la RATP et l’implantation de l’ouvrage sur 2 départements (Val-de-Marne et Essonne).
  • Les emprises parcourent des domaines différents :
    • route : RD7 – RN7 ;
    • aéroport Orly ;
    • zones d’aménagements concédés : Semmaris, Sogaris, Silic
    • Périmètre urbain.

Données clé



ClientRATP
PeriodeDec. 2004 - Dec. 2013
Cost 228 000 000 €

Gestion de l'Association pour la Gestion des Dépenses Communes des Lotissements (A.G.D.C.L)


 

Our roles


setec opency provided scheduling, construction management and coordination (SCMC) services on behalf of RATP, the coordinator of the seven contracting authorities for the project.

The assignment covered the design and implementation phases (preliminary/detailed design, as well as assistance with bids, works supervision and acceptance) up to the commissioning of the tramway.

This involved two simultaneous roles:

  • Assisting RATP with the coordination of multiple contractors (overall scheduling and coordination)
  • Providing SCMC services for RATP’s own construction work

Each setec opency service followed RATP’s quality management plan, which required a monthly project and progress review.

More infos


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RATP, STIF, CG94, DIRIF, SOGARIS, SILIC, SEMMARIS


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RATP (SYSTEMES) and a consortium comprising setec tpi - SYSTRA, Reichen et Robert and Lavigne[/showhide]